Bath & Body Works Inc (BBWI), antes Limited Brands / L Brands (LB)

Vaya tortazo se ha dado tras la presentación de resultados.

Ahora mismo está un 50% por debajo de la MM1000 y en mínimos de 52 semanas. De hecho, llegó a estar a 100 en diciembre de 2015 y ha bajado en picado de manera continua hasta los 35 actuales. Una de sus marcas es Victoria Secret.

¿Opiniones?

Mirando algunos ratios muy básicos (per, Rpd, etc) parece que está barata.

Pero no conozco mucho del negocio, lo que me hace tener dudas respecto a su validez para largo plazo (desconozco por completo las barreras de entrada y demás )

Creo que ahora mismo Morningstar le otorga 5 estrellas, por si alguien sigue esta clasificación, aunque no sé qué Fair Value le otorgan

Yo entré aprovechando la caida a 35.05$. AMZ está haciendo estragos en el sector retail y a mi juicio el castigo está siendo excesivo.

Fair value 71 dólares, aunque indican que lo rebajaran alrededor de un 2% tras los últimos resultados. Fair value uncertainty medium, Wide moat. Cotiza con un descuento muy importante, acercándose al 50%…pero también lo hacía TEVA y le bajaron el fair value en un plis plas. De todas formas creo recordar que no asignaban ningun moat a TEVA (wide para LB) y la incertidumbre en su fair value era high (medium para LB)

Respecto a los últimos resultados esto es lo que dicen:

L Brands reported a disappointing second quarter with comparable sales declining 8% and lowered guidance now calling for full-year adjusted earnings per share of $3.00- $3.20 versus prior guidance of$3.10 to $3.40. Going into this quarter, we had believed that the market was overly optimistic regarding performance prospects and note that our current fiscal 2017 estimate of $3.21 is already very close to the high end of the new guidance range. Further we note that our expectations for fiscal 2018 of 2% revenue growth (versus the three year historical average of 5%) are also muted (and will remain so) as we see efforts to reposition marketing and to introduce new product as taking time.

That said, we believe L Brands possesses a wide economic moat and operates in a space where fit, function, and comfort are more valued than price. We still view the anniversary of swim and apparel exits, as well as new bra product introductions in the back half of the year as likely to provide a boost to the top line and margin performance. Furthermore, we see China’s long-term potential as capable of catapulting revenue growth back to the 3%-4% range over time. Therefore, we see only about a 2% reduction to our $71 fair value estimate to account for slightly lower-than-expected near-term growth but overall see our fiscal 2017 and 2018 estimates as already taking into account traffic and average unit retail headwinds. Our five-year outlook calls for low-single-digit average annual revenue growth versus the three-year historical average of 5% and operating margin at midteen levels versus high teens historical performance, which we still see as reasonable. Therefore, we think this is an attractive entry point for investors with a long investment time horizon to own a wide-moat company that appears to be at a performance inflection point.

Saludos

Mucha deuda.

De los equipos directivos se nota bastante que no son suyas las empresas, se van a casa y se olvidan, hacen como los políticos, a pedir deuda y patada palante, el siguiente se comerá el marrón.

Si gestionaran su casa como las empresas, más de uno estaría debajo de un puente.

Puede que tenga mucha deuda pero a veces me pregunto si la gente sabe de lo que habla. El CEO aparte de fundador tiene el 15% de las acciones. Tambien tuvo la vision de comprar Victoria Secrets en 1982 por 1 millon de dolares y convertir la marca en lo que es hoy. Pero seguro que algunos foreros lo hubiesen hecho mucho mejor.

No seguía a esta empresa y no conozco mucho sus números, pero por lo poco que he leído

Veo que hay argumentos para abrir alguna posición. Su precio ha bajado mucho, parece que un castigo no justificado, tiene un CEO que es fundador y propietario de muchas acciones, una RPD de más de 6,6% aunque un historial de aumento de dividendos ininterrumpidos de solo 6 años, un pay-out del 76%. Casi todas sus tiendas se concentran USA, por que lo que tiene posibilidad de crecimiento importante ¿Alguien ha leído las cuentas con más detalles y quiere compartirlo?

Y otros argumentos para ser prudente y observar desde fuera. El principal, para mi, las dudas del sector retail (¿veremos esto en el futuro como una oportunidad perdida?). Además solo conozco una de su marcas Victoria´s Secret, que aparte del magnífico desfile de ángeles que nos regala cada año, cuando he entrado en sus tiendas no me gustan mucho su productos (esto es personal). Parece que no hay tanta deuda, ¿no?, y si esta se produce por la apertura de tiendas y estas mantienen una buenas ventas a largo plazo puede ser bueno.

Como siempre, el tiempo lo dirá.

Pues parece que me toca pedir disculpas, después de revisar los datos con más profundidad, no tienen mucha deuda. Hablar por hablar, he pensado que llevaba mucho tiempo sin decir nada y digo voy a soltarla. Una colleja para mí.

Un pequeño resumen de L-Brands, después de indagar un poquito, decidme si me equivoco:

  • Ventas: parece que se estancan.
  • Crecimiento internacional: Parece que está siendo bueno.
  • Márgenes: A primera vista parecen muy buenos.
  • Futuro: Aquí contemplamos el por qué de la caída, la bolsa descontando espectativas y esto parece que es lo que se espera

Causas probables de la penalización del mercado:

  • Matando Vacas: La Decisión de eliminar las lineas de negocio comentadas con anterioridad. Por lo visto repercutirá en los resultados de los 2 próximos trimestres de forma pronunciada. Por lo que he leído, eran líneas rentables, pero al no ser su negocio principal han decidido centrarse en su core business. Al mercado no le ha gustado esto.
  • La travesía por el desierto: Se estima que en 2017 y hasta que eliminen las líneas, los resultados empeorarán, para a partir de ¿¿2018?? seguir con el crecimiento. Esto puede ser el detonante de las caídas tan pronunciadas, pues muchos inversores es posible que no quieran pasar por la incertidumbre que se creará con los cambios.
  • El poder de la marca de ropa: Actualmente todo el sector está penalizado por los cambios de conducta de los consumidores. Muchas marcas cotizan a múltiplos de empresa sin crecimiento, por otro lado los grandes marca blanca de la moda INDITEX; FAST&Co; ABF, cotizan doblando e incluso triplicando los múltiplos de los actores tradicionales.
  • Sector Zombie: La espiral decreciente impuesta por Amazon y Alibaba parece que está haciendo daño a la afluencia de los centros comerciales y a la compra en la calle, lo que a su vez perjudica a un sector minorista tocado por los grandes marca blanca. Se junta el hambre con las ganas de comer.

Otras curiosidades:

  • Coe nicholas CEO de Bath & Body Works, marca bajo el paragüas de L-brands, ha ido vendiendo paulatinamente todas sus acciones de la compañía, actualmente tiene si no me confundo “0 Shares”. No tiene porque significar nada, pero resulta curioso.
  • Compré Ralph Lauren y Michael Kors que estaban en situaciones parecidas, incluso diría que peores, ámbas han recuperado bastante, por desgracia para mí, la subida del euro frente al dolar ha anulado mi beneficio.

Posible Oportunidad:

  • Quizás rote la parte de Ralph Lauren a L-Brands después de las últimas subidas de RL y las bajadas de L-Brands. Le veo más atractivo a esta última, aunque es un poco colilla esta empresa, no le veo mucho Moat aunque petarlo en china puede ser bueno, por otro lado las empresas que suelen petar en china son las que tienen productos difícilmente replicables como marcas de lujo, me imagino abriendo un Victoria Secret en China y abriendo un chino al lado con los mismos productos a mitad de precio…Yo que se…nadie le vende a los chinos algo que puedan fabricar ellos, hay que joderse jajaja
  • Por esto no me gusta mirar las empresas, porque me gustan casi todas. Es un poco Net-net. Se podría comprar a estos precios y si subiera por encima de 45-50, vendería, ya la ecuación riesgo-beneficio si todo siguiera igual no compensaría según mis cálculos.

Hola,

respecto a la deuda, en Morningstar dicen lo siguiente: “L Brands’ lease-adjusted leverage is over 3 times in large part because of significant shareholder-friendly activity”. Se refieren sobre todo a dividendos (ordinarios y algún extraordinario como el del año pasado), pero también a recompra de acciones. Y luego añaden que genera un free cash flow robusto sobre el 9% de los ingresos, unos 730-740 millones, que pueden sostener el dividendo sin problemas. Por cierto, le han bajado la valoración a 69$ tras los últimos resultados. En Morningstar les preocupa el crecimiento de la superficie de tiendas, teniendo en cuenta la tendencia hacia el online, lo cual puede suponer en el futuro que los beneficios de esas tiendas se resientan. Pese a todo siguen confiando en la potencia de sus marcas y en los márgenes (entre el 40 y el 41 % bruto). Salvo esos peros y pese a la incertidumbre del sector en general, interpreto que la ven como una oportunidad. Por cierto, yo la llevo, un 26% en rojo tras las últimas bajadas (supone el 1,79% de mi cartera de acciones), espero no haberme equivocado con ella…

Un saludo

Yo he comprado un pequeño paquete hoy sobre los 36.75$. Según mis cuentas, y en un caso muy negativo, debería estar cotizando en la zona de los 43$, por lo que veo margen de seguridad.

Estoy empezando a utilizar los famosos Fastgraph de Chuck Carnavale y la verdad es que tienen su utilidad, son muy visuales y se ven muy bien ciertas tendencias en los margenes, cashflows, deuda, etc… Todavia no he encontrado ningun informe sobre su efectividad en un periodo de 5-10 años, asi que seria interesante si alguien pudiera compartir informacion a tal respecto.

Ayer ING me ingresó un dividendo de 0,509 € por título… seguimos sumando.

La revalorización del último mes está siendo fantástica, no esperaba que subiera tan rápidamente :slight_smile:

Gracias a todos por vuestros consejos

La verdad es que está experimentando un buen comportamiento. La venta on líne le puede quitar algo de venta pero estamos ante productos en los que a día de hoy el cliente necesita en muchos casos algo más que una pantalla para ejercitar el acto de compra. Son compras muy experienciales. Eliminar algunas líneas de negocio les ha castigado en el medio plazo pero la apuesta hacia mercados emergentes y la apuesta en China debe dar sus frutos. El desfile este año ha sido en Shanghai…Veremos como evoluciona pero parece que lo peor ha pasado. Si la campaña de Navidad es buena puede dar alguna alegría. La llevo en cartera pero no me parece un valor para no vender nunca. Tendrá caducidad.

Para los que lleváis LB o cualquier otra empresa que no es para un B&H de manual, que haríais en mi caso. Llevo LB con un +70% de revalorización y en el caso de vender, pues cobraría 11 años de dividendos de golpe. La compre por el buen dividendo pero claro, cobrar 11 años de golpe creo que en este tipo de empresas lo veo como algo provechoso,no creéis?

Abertis llevo casi el mismo rendimiento y si no fuera por la OPA , por ejemplo esta empresa no la vendería ni aunque tuviera un +200%, pero LB , no se, no la veo ese potencial para B&H d e largo plazo, lo que pasa que no pensé que conseguiría tanta revalorización tan rápido.

La verdad que la subida en los últimos meses ha sido muy buena. Yo me he deshecho de ella al llegar a 60, hay una resistencia fuerte y consideré que era buen sitio para vender, me pasaba como a ti, son mucho años de dividendos cobrados por adelantado con una empresa que no sabemos como puede ir para largo plazo.

En estos casos pienso que siempre se deben recoger beneficios, aunque sea una parte y buscar otras opciones.

Es una opinión muy personal y cada uno debe estudiar su posición, si tuviera más liquidez, a lo mejor habría esperado unos meses, pero necesitaba el capital para otra inversión y las posibilidades de que frene su subida son muchas, pero como siempre Mr. Market dirá la última palabra.

Suerte con la decisión.

Hola Debian! Pues bendito problema, la verdad. Es más duro ver donde cortar las perdidas.

Lo que planteas es la madre del cordero y para mi no hay una respuesta adecuada. Cada uno debe encontrar la suya. Al final para mi lo mejor es quedarse si vas a estar tranquilo en la posición o realizar si te genera nervios. Hagas lo que hagas puedes encontrar motivos para haber hecho lo contrario pues los precios a corto son más caóticos. Vendes y sigue subiendo…te quedas y corrige…Lo importante es que si me salgo, contento y a otra cosa mariposa y si me quedo, busco objetivos a lograr. Fácil en teoría eh!!! ???

Yo trato de plantear diferentes niveles de objetivos, asociados por un lado a los fundamentales y por otro lado lo matizo con soportes y/o las resistencias de corto medio y largo plazo en función del horizonte que me planteo en la inversión. En el caso de LB la decisión de Aforrador al que le felicito ya de paso es redonda si se me permite opinar, siempre con la intención de aportar, pues vende al tocar una resistencia después de un rallie creo que del 30%. Y busca liquidez. Pues euros al bolsillo y a correr.

A mi por técnico a corto me pide venta pero veo que aunque pueda corregir algo la subida me pide más aguantar un poco porque si rompe se puede dar un paseo aún al alza y me siento cómodo. Además me gusta la política de expansión de tiendas, la campaña de Navidad espero que sea positiva, la expansión en China y el posible incremento de consumo USA si la reforma fiscal sale adelante. Y encima da un buen divi. En realidad como ves mis argumentos van más por la estrategia de la empresa y el técnico lo uso para ver puntos de entrada.

Ojo que mi intención es responder a lo que creo que preguntas en tu post y dar un punto vista. No pretendo dar lecciones ni decirle a nadie lo que tiene que hacer. Y no es ningún consejo, Cada vez que hago una operación aprendo y cometo errores en todas las que hago. También agradeceré lo que no os cuadre de lo que comento pues me ayuda a mejorar.

Después de la gran subido que se ha comentado aquí, ahora vuelve a estar a 36$. Ayer me saltó la alarma.
¿Alguien que la siga sabe qué ha pasado para una caída de casi 50% desde os 62$ que llegó a estar?

Hola Luis G

Presentaron resultados en Marzo y no fueron malos:

  • Ventas Netas 7% mas.
  • 1020M contra 951,4M.
  • Ventas Comparables-4% mas.
  • Ventas Netas de la compañia 1874M 9% mas.
  • Ventas Netas comparables–1717 3%mas.

Mantienen la misma estructura y las tiendas en propiedad continuan mas o menos igual, menos en China que piensan apretar mas porque las expectativas no son malas. Pueden afectar los aranceles y Amazon.

Puntos debiles que yo les veo:

  • Los aranceles.
  • La lenta recuperacion de Victoria Secret.
  • Deuda manejable por su buena gestion que han hecho siempre, ademas de tener caja neta.

Puntos fuertes:

  • El crecimiento de La Senza y sobre todo de B&B Works, que esta sorprendiendo.
  • Empresa familiar y seria.
  • Buen trato con los accionistas.
  • Moat de Victoria Secret.

Un saludo.

Parece una opción interesante, gracias Luis G.

Echaré un vistazo, a ver…

Analyst Note 07/27/2018

After taking a fresh look at L Brands, we are adjusting our moat rating to narrow from wide and reducing our fair value estimate to $43.50 (from $60 previously), incorporating an outlook that has sales growth returning to the 3%-4% range, but pricing headwinds that will keep gross margins in the high-30% range over time, crimping profitability.

Our more pessimistic view stems from the increased competition in the intimates and apparel industry, driving the rising need for L Brands to use promotions and discounts to drive traffic. These two factors do not give us confidence that excess economic returns can persist over the 20 years required for a wide moat rating. Recent trends focusing on comfort and body positivity have allowed smaller niche and nascent brands (American Eagle’s Aerie, for example) to capitalize on new marketing opportunities to win share of the intimates and apparel category, hindering L Brands’ ability to take pricing as easily as in the past. Deteriorating gross margin (from 42.8% in 2015 to 39.3% in 2017) supports this thesis.

However, we still see value in L Brands’ intangible assets. Victoria’s Secret is the number-one brand in dollar share for bras and panties, and it has four of the top 10 fragrances in the U.S. Furthermore, we surmise new entrants will be at a pricing disadvantage due to Victoria’s Secret’s economy of scale advantages and word-of-mouth marketing, especially regarding the press surrounding the VS fashion show (which is broadcast in nearly 200 countries and generates 100 billion in measurable media impressions). Additionally, North American Bath & Body Works performance hasn’t faltered. It is the number-one brand in North America for three-wick candles, fragrance diffusers for the home, moisturizers, fine fragrance mist, shower gel, hand sanitizer, and liquid hand soap, generating 130 million transactions in 2016. Given this success, the segment was able to earn an EBIT margin exceeding 23% in 2017.

Investment Thesis 07/27/2018

We recently lowered our moat rating for L Brands to narrow from wide, as recent consumer trends have opened the door for competition to materialize. These recent increases in competition have tempered our forecasts for gross and operating margin potential (averaging 38% and 11% over the next decade versus 39% and 14% in 2017), as we expect L Brands to drive in-store traffic with pricing and promotion in future periods. In our opinion, the firm’s economic moat stems from its brand intangible asset in an industry characterized by prioritization of quality and fit, along with a rising global awareness that has the ability to continue expanding as the company perpetuates its footprint growth overseas (we believe the firm has a good long-run growth opportunity in China). In the near term, we see multiple catalysts for an inflection point in sales and margin performance with discontinued categories being comped, bralette penetration likely stabilizing, Victoria’s Secret Beauty improving, and new structured bra introductions.

L Brands believes it can sustain mid-single-digit annual growth driven by low-single-digit North America comp-store growth, flat to low-single-digit North America square-footage growth, mid- to high-teen direct sales growth, and low- to mid-20s international growth. Our outlook is slightly more tepid, calling for 0%-1% comps and less than 4% top-line growth. Additionally, management still plans to invest in expanding the store base, which concerns us, particularly since the company still has material exposure to B and C malls (50% of locations). We acknowledge that 99% of the store fleet is cash flow positive on an aftertax cash basis and that the company has flexibility with leases, given co-tenancy and occupancy changes. However, as more of L Brands’ own sales shift online and as mall traffic is likely to further suffer as online players gain share, we think store profitability could be pressured in the long run. This is reflected in our estimates calling for operating margins to continue falling to 11% over the next three years versus a 16% adjusted three-year historical average.

Economic Moat 07/27/2018

We are changing our moat rating to narrow from wide for L Brands. While we still believe the strong brands of Victoria’s Secret and Bath & Body Works command relative pricing power, the evolving industry competitive dynamics do not give us confidence these returns can persist over the next 20 years. Our change of opinion surrounds the Victoria’s Secret segment of the business, which represented nearly 60% of the company’s revenue in 2017. Recent trends focusing on comfort and body positivity have allowed smaller niche and nascent brands (American Eagle’s Aerie, for example) to capitalize on new marketing opportunities to win share of the intimates and apparel category, hindering L Brands’ ability to take pricing as easily as in the past. Deteriorating gross margin (to 39.3% in 2017 from 42.8% in 2015) supports this thesis, indicating the firm’s pricing power has come under pressure.

While we contend most of L Brands’ margin pressure is from the mix shift due to the increased demand for bralettes (typically a much lower average unit retail compared with a more structured bra), L Brands has needed to utilize storewide discounts to drive traffic, as seen in the recent extension of its semi-annual sale in Spring 2018 (exacerbating the pressure on merchandise margins), further warranting our concern about the sustainability of the firm’s ability to generate returns on invested capital in excess of the weighted average cost of capital, or WACC, over a 20 year horizon. Research (as cited by Hanesbrands) shows that comfort, fit, and consistency are valued more than price by consumers in undergarments. This puts Victoria’s Secret (with price points of $34.50-$54.50) in a difficult spot to materially expand its market share position, given the influx of competition, with higher-priced bras from Soma ($40-$80) most likely to win customers on fit, while value-conscious consumers can look to Aerie ($11.50-$30).

Compounding its gross margin headwinds, L Brands still spends a significant proportion of its capital expenditures on its store base, which we believe has left it slow to adapt to the changing industry dynamic relative to smaller, nimbler foes, and could put it at risk of further profit degradation. In 2017, approximately 85% of L Brands’ spend was allocated towards its store base, both opening new stores and remodeling its existing base. This runs in contrast to peers. For example, Aerie operates 225 domestic locations compared with Victoria Secret/Pink’s U.S. base of 1,124 stores, which has allowed Aerie to capitalize on consumer preference trends and grow at a rate (approximately 30% in 2017) far greater than the low to midsingle digits chalked up by VS/Pink. Further, an Accenture study noted that in fashion apparel, online or direct-to-consumer sales have a gross margin rate 10% higher than physical store sales. L Brands’ business model supports this thesis, with Victoria’s Secret’s e-commerce business delivering a 20% operating margin, compared with the total Victoria’s Secret segment margin of around 13%.

However, even with these headwinds, we believe that the brand intangible asset L Brands has developed over the past few decades still has value. Victoria’s Secret and Bath & Body Works account for over 90% of total L Brands sales, and both brands meet our threshold for a competitively differentiated intangible asset. Supporting our stance on the firm’s competitive edge, Victoria’s Secret is the number-one brand in dollar share for bras and panties (IBISWorld estimates its share of the entire lingerie market at over 60%). In addition, it is the number-one millennial brand and fashion brand worldwide on Facebook, Twitter, and Instagram, and it has four of the top 10 fragrances in the U.S. in the form of Bombshell, Heavenly, Very Sexy, and Tease.

Furthermore, we surmise new entrants will be at a pricing disadvantage due to Victoria’s Secret’s economy of scale advantages and word of mouth marketing, especially in light of all of the press surrounding the Victoria’s Secret fashion show (which is broadcast in nearly 200 countries and generates 100 billion in measurable media impressions) and the “Angels.” Additionally, at $1,400 of sales per square foot, Pink is a leader in productivity among teen retailers, further supporting our narrow moat argument. We estimate that Abercrombie & Fitch, Hollister, American Eagle, and Aerie are all under the $1,000 sales per square foot productivity level. Pink even outpaces Zara at narrow-moat Inditex, which we estimate to have sales per square foot of $626.

Additionally, North American Bath & Body Works performance (33% of fiscal 2017 sales and 55% of EBIT) hasn’t faltered. Bath & Body Works is the number-one brand in North America for three-wick candles, fragrance diffusers for the home, moisturizers, fine fragrance mist, shower gel, hand sanitizer, and liquid hand soap, generating 130 million transactions in 2016. Through this success, the business was able to earn an EBIT margin of 23% in 2017. We also contend this business is more defensible against the e-commerce threat, as scented products are more difficult to sell online, unless on a replenishment basis. Highlighting this advantage, Bath & Body Works has maintained its lead over its nearest competitor, The Body Shop, and we do not see evidence of this trend changing. In this vein, The Body Shop’s sales fell by 5% and operating profit fell by 38% in 2016, placing its 4% operating margin materially below the mid-20s margin touted by Bath & Body Works.

Finally, we believe returns on invested capital will outpace our 8% weighted average cost of capital over a 10-year period. Our model forecasts an average adjusted ROIC of 16% during a five-year time horizon, supporting our contention that its brand intangible asset should remain intact. Additionally, even in our bear case scenario, we estimate L Brands will still be able to earn an economic profit, with an average adjusted ROIC of 14.5% over a five-year forecast.

Valuation 07/27/2018

We are lowering our fair value estimate to $43.50 from $60 per share. This change is driven primarily by two factors: First, with increased competition in the industry and Victoria’s Secret utilizing more promotions to drive traffic, we have lowered our long-term gross margin assumption to 38% versus 40% previously; and second, our recent rerating of the company’s economic moat to narrow from wide reduced the duration of our stage two fade from 10 to five years. The gross margin adjustment accounts for about two thirds of the valuation change, while the moat change represents approximately one third. Our discounted cash flow model assumes an 8% cost of capital. We still believe L Brands will return to 3%-4% revenue growth in the next two years, driven by continued strength at Bath and Body Works and expansion internationally (specifically in China) and online, with operating margins around 11% (versus a high-teens management goal), given continued investment in stores, the bralette mix shift, and North America mall exposure. Overall, we forecast 3.5% average annual revenue growth (on negative 1% average comp performance), modest average annual operating income growth (after 2018), and a five-year operating margin target of 11%. In 2018, we model 2% revenue growth and a 240-basis-point decline in adjusted operating margin to 11.3%. We see comp sales declining in the low single digits (below guidance for low-single-digit growth), as we see struggles at Pink and continuing promotional activity pressuring average unit retail.

Risk 07/27/2018

In our opinion, L Brands faces all of the typical risks of consumer discretionary retailers, including unemployment levels, wage growth, increasing labor and freight costs, low barriers to entry, and a global presence. Changes such as the possibility of trade renegotiations could hurt both top-line growth and margins. Additionally, our forward estimates are based on selling, general, and administrative expenses leveling as a percentage of sales and gross margin expanding on merchandise margin, top-line leverage, and decreased lead times. Therefore, there is an inherent risk that the cost structure increases more than expected, further changes to the supply chain are more difficult to achieve, pricing power diminishes, or that consumer spending is lower than expected and the model faces less leverage. Brand positioning makes this a premium expenditure targeted at a young demographic, yielding risk that consumers may trade down in an economic downturn. However, some of these risks are offset by the pricing power achieved through strong brands and exposure to the more resilient intimate and beauty categories. Finally, there is risk in CEO succession, with no potential successor having Leslie Wexner’s depth of retailing knowledge and experience.

Management 07/27/2018

We are maintaining L Brands’ Standard stewardship rating. Leslie Wexner has been CEO since he founded the company in 1963 and has been chairman of the board for more than 50 years. We think he has had an impressive record running the company, with decisions to shed fashion brands such as Express and The Limited and to buy Victoria’s Secret contributing to strong top-line growth and corresponding margins. He is also the largest stockholder of the company (through personal holdings and trusts giving him almost 17% of class), which we think well aligns his interest to other shareholders. Wexner earned a total compensation package of $5.7 million in 2017, down significantly from $14.8 million in the year prior. We think this package is well aligned with those of other apparel retail CEO packages and adequately reflects performance. In 2017, total shareholder return was down 15% and CEO pay was down 61%, indicating that performance-based compensation for L Brands is a focus. The board has 12 members, eight of whom are independent, with three-year staggered terms.

Overall, we think management has done an excellent job maximizing shareholder returns. The dividend payout ratio reached 70% in 2017, which we think shows a high commitment to returning excess cash to shareholders.

Overview

Profile:

L Brands is a women’s intimate, personal care, and beauty retailer operating under the Victoria’s Secret, Pink, Bath & Body Works, La Senza, and Henri Bendel brands. The company generates the majority of its business in North America, with only about 4% of sales coming from international markets in fiscal 2017. Distribution channels include about 3,070 stores and online.

Vash, ¿la llevas en cartera?¿has mirado sus números o tienes alguna opinión sobre ella?