Royal Bank of Canada (RY)

El incremento de dividendo:

http://www.rbc.com/newsroom/news/2019/20190821-q3-dividends.html

21/08/2019 - Royal Bank of Canada announced today that its board of directors has declared an increase to its quarterly common share dividend of three cents, or three per cent, to $1.05 per share, payable on and after November 22, 2019, to common shareholders of record at the close of business on October 24, 2019.

2 Me gusta

Rourth quarter and 2019 results (04/12/2019)

  • Net income of $12,871 million for the year ended October 31, 2019, up $440 million or 4% from the prior year.
  • Diluted EPS growth of 5%.
  • Results reflected strong earnings growth in Personal & Commercial Banking and Wealth Management as we continued to leverage our scale and unique client value proposition to drive strong client-driven volumes.
  • Solid results in Insurance were mainly driven by the impact of new longevity reinsurance contracts.
  • We increased our quarterly dividend twice during 2019, for an annual dividend increase of 8%.
  • In 2019, we repurchased 10.3 million shares for $1 billion.
3 Me gusta

First quarter 2020 results (21/02/2020)

  • Net income of $3,509 million for the quarter ended January 31, 2020, up $337 million or 11% from the prior year, with strong diluted EPS growth of 12%.
  • Compared to last quarter, net income was up $303 million.

https://twitter.com/CDividendos/status/1466033597207490563?s=20

https://twitter.com/Richard17695475/status/1529777019776651265?t=1oVyB6ij2QC_TSAbNNJoAQ&s=19

Como es el tema de las retenciones en origen para los dividendos con esta accion? Con el W8BEN yo estaria? O tengo que operar en CA y pedir que mi broker mande el formulario canadiense?

En Interactive Brokers te retendrán solamente el 15% en origen. En cualquier otro broker de los habituales creo que será el 30%.

Cae hoy casi un 4% después de presentar resultados. Algo que ver con el aumento del PCL (Provision Of Credit Losses) respecto al año pasado.

Se acerca a pasos agigantados al 4% de yield y empieza a ponerme ojitos :heart_eyes:

3 Me gusta

Ya te vuelve la sangre al cuerpo gracias al stock picking :wink:

P.D: Preferiria pillarla algo mas abajo

Yo también. Ya veremos si no se escapa como de costumbre

Yo esta la vengo siguiendo. Es la única así financiera/bancos que me interesa.
Primero pq hace no sé cuantas decenas de años que paga dividendos. Segundo por su exposición al dólar canadiense que suele tener correlación con el oro y tercero porque está creciendo y comiendo share en el mercado americano.

En Canadá es líder y allá no se cambia de banco como acá.

Donde conviene? Adr o en Toronto?

No es un ADR como tal sino que tiene un listado dual (en el NYSE y el TSE).
Es algo habitual en las grandes compañías canadienses.

Personalmente la compro en el NYSE porque siempre tengo dólares USA en el zurrón y así me ahorro el cambio de divisa

1 me gusta

Personalmente la compro en el TSE :rofl:

… y cobras el dividendo en euros.

Y pago el internet en euros también

El apocalipsis !!
:rofl: :scream:

Y yo pensando que un lonchafinista consumado como tu hackeaba la red wifi de la vecina del quinto. Se me ha caído un mito.

153 años de dividendos ininterrumpidos

  • Royal Bank of Canada is the 11th safest bank in the world according to rating agencies and one of the safest banks you can invest in.
  • Its AA-credit rating means a 0.4% risk of bankruptcy over the next 30 years. Royal Bank is the ultimate “Buy and hold forever” high-yield Ultra SWAN.
  • It has 91st percentile global risk management according to S&P, and hasn’t missed a dividend payment in 153 years.
  • Management has a solid plan to grow 7+%, meaning 11% to 12% historical returns could persist for decades, generating 12X inflation-adjusted returns for retirees and 144X real returns for younger investors.
2 Me gusta