¿No fueron estos los que quisieron comprar Carrefour?
Edito: Me respondo a mi mismo. Si.
https://www.elconfidencial.com/empresas/2021-01-13/canadiense-couche-tard-compra-carrefour_2905259/
Sí, de hecho fue el gobierno francés el que se negó en redondo a que la operación saliese adelante.
A mediados de enero se zanjó el asunto y la cotización cayo hasta los 36CAD.
Convenience store giant Alimentation Couche-Tard Inc. will be eliminating its dual-class share structure on Dec. 8
Investors that hold Couche-Tard’s Class B shares will receive Class A versions of the stock on a one-to-one basis. The Class B shares will be delisted from the Toronto Stock Exchange after market close Dec. 7.
Canadian convenience-store operator Alimentation Couche-Tard Inc. has made an offer to acquire retail assets in Europe from energy company TotalEnergies SE for 3.1 billion euros ($3.28 billion).
Under the proposed deal, Couche-Tard will take over TotalEnergies’ retail networks in Germany and the Netherlands, comprising more than 1,500 service stations.
Acabo de encontrar esto que parece una pequeña joya… Leyendo en SA, veo que parece que están armando las tiendas para adaptarlas a los EV (vehículos eléctricos). En noruega puede ser?
Me preocupa esto de que la transición a EV moverá la carga de “combustible” de la gasolinera a casa.
Nueva estacion 100% electrica en autopista hacia Oslo (todas deben ir a Oslo asi que… jaja)
Alguien la lleva? Dicen esto:
Capital Allocation
• Strong cash flow generation supports capex and growth plans.
• Dividend increased almost 10-fold since 2012 (~25% CAGR)
Lo cual lo hace muy interesante, incluso si no es digamos regular, a mi me da igual eso, siempre que se pague…
@jefedelforo, por si quieres actualizar el ticker en el título del hilo
In December 2021, the outstanding Class B Shares of the Company were automatically converted into Class A Shares on a one-for-one basis, all Class B Shares were delisted from the TSX at the close of trading on December 7, 2021, and on December 8, 2021, only Class A Shares of the Company continued trading on the TSX under the symbol ATD.
Hecho. Gracias por avisar.
Mega monstruo si se cierra.