Assa Abloy (ASSA-B)

Buenas,

Abro hilo para Assa Abloy. Según Morningstar: “Assa Abloy has the world’s largest installed base of locks, protecting some of the most security-sensitive buildings, including the European Parliament in Brussels. Three fourths of its revenue comes from government and commercial customers. The company’s product base is centred on electromechanical locks, which require identification to unlock with a keycard, biometric scan, or PIN. Assa Abloy’s products are sold directly to security systems integrators, locksmiths, hardware stores, and original equipment manufacturers.”

En principio es un negocio que me parece interesante con buenos márgenes, crecimiento y dificultad para cambiar de proveedor en muchos casos. Otros comparables son Allegion PLC (Irlanda) y Halma PLC (UK), ambas capitalizando alrededor de 10 bns€. Assa Abloy capitaliza unos 20 bns€, su margen neto es superior al 10% y en este ciclo de crecimiento económico ha crecido a más del 10% anual.

Alguien la lleva? Sabéis como comprarla en € a través de IB? Si la compro no quiero abrir posición en SEK para una empresa y quiero evitar el ADR, que además tendrá poca liquidez.

Saludos

2 Me gusta

Assa Abloy increased its dividend to SEK4.80 from SEK4.20 last year (14%)

https://www.morningstar.com/news/dow-jones/202302032271/assa-abloy-lifts-dividend-after-4q-net-profit-beat-forecasts

1 me gusta

Te contesto dos años más tarde :crazy_face:

En la bolsa de Frankfurt

2 Me gusta