SAP (SAP)

El sopapo del día… -18%

5 Likes

Y aún y así está por encima de precios de Marzo.

Por debajo de 90 puede ser una buena entrada, pensando en el medio-largo plazo.

5 Likes

SAP reported mixed third-quarter earnings, as non-IFRS EPS came in above CapIQ consensus, but its outlook for the year was revised downward as a result of a return to lockdowns in many of its geographies. Most notably, however, SAP abandoned its longer-term 2023 outlook as a result of the lasting effects of COVID-19 and accelerated demand in cloud products, which ought to dampen short-term revenue and profitability. We think SAP’s prospects hinge on its ability to transition its on-premises enterprise resource planning customers to SAP’s cloud-based software, but we fear that not all of these cloud-transitioning customers will stay in the SAP ecosystem, leading to increased customer churn and customer share loss to cloud-first competitors like Workday. Considering the less rosy 2020 outlook and a revision of our long-term expectations for SAP’s, we’ve lowered our fair value estimate to EUR 90 per share from EUR 106 ($106 from $124 for U.S. shares). Shares are down a hefty 22% to EUR 97 after the earnings report, and consequently we consider the narrow-moat stock as fairly valued.

Revenue for the quarter was EUR 6.5 billion, marking a 4% year-over-year decline. Software licenses and support revenue declined by 7% year over year to EUR 3.6 billion as COVID-19 accelerated customers’ transition to the cloud due to up-front costs and technical flexibility. In turn, this trend increased cloud revenue by 11% year over year to EUR 2.0 billion. Concur and Ariba have been the SAP cloud offerings suffering the most due to lockdowns, as they have a high percentage of transactional revenue. Excluding Concur revenue, SAP cloud revenue would have increased by 20% year over year in the quarter. Services revenue in the quarter decreased by 15% year over year to EUR 1.0 billion as the segment was affected by closed global training centers.

2 Likes

Bastante de acuerdo, por debajo de 90 sería interesante entrar, pre-covid ya tenía unos múltiplos muy exigentes…

Cuando todo va bien, SAP es una máquina de imprimir billetes. Cuando las empresas tienen problemas, pues pagar licencias o comprar nuevas puede pasar a segundo plano…

El gran plan maestro de Sap para ganar más dinero tiene dos puntos:
1 - base de datos propia
2 - migrar clientes al cloud

1- monto una base de datos propia, hago que todos mis clientes utilicen esa base de datos obligatoriamente, cobro algo por ello, y dejo de pagar a microsoft y oracle por sus bases de datos.

2- cuando tengo parte de mis clientes en mis manos, y les cobro directamente, capturo gran parte del valor que hasta entonces se quedaban los partners (intermediarios).

3 - luego está otro punto más oscuro que sap va a negar: liar todo lo posible la política y cálculo del licenciamiento. Seguro que así pillan algo más.

Ahora tienen un problema porque los proyectos de migraciones y demás con sap son muy caros y con un retorno poco claro, con lo que las empresas se lo van a ahorrar. Cuando se vuelva a la normalidad, estos proyectos y renovaciones de sistemas cuasi obsoletos se van a llevar a cabo seguro, con lo que van a volver las facturaciones alegres en Sap.

2 Likes

Insider trading de SAP estos dos últimos días:

SAP SE (NYSE:SAP) declares €1.85/share annual dividend, 17.1% increase from prior dividend of €1.58. Forward yield 1.8%.

5 Likes

Hola. ¿Alguno/a la lleva en cartera? Estoy planteando hacer una entrada pero tengo mis dudas.

Saludos.