Target Corporation (TGT)

Target sube un 3,1% el dividendo

2 Likes

El anuncio oficial:

2 Likes

08/21/19

Download PDF

Comparable Sales Increase of 3.4 Percent Drives EPS Growth of More Than 20 Percent Company Raises Full-Year EPS Guidance by 15 Cents

MINNEAPOLIS, Aug. 21, 2019 /PRNewswire/ –

• Second quarter comparable sales grew 3.4 percent, driven by 2.4 percent traffic growth.
  • Comparable sales have grown approximately 10 percent over the last two years — the best performance in more than a decade.
  • Second quarter comparable digital channel sales grew 34 percent.
  • Same-day fulfillment services (Order Pick Up, Drive Up and Shipt) accounted for nearly 1.5 percentage points of the Company’s overall comparable sales growth.
  • Second quarter operating income of $1.324 billion was 16.9 percent higher than a year ago. Operating income margin rate improved 80 basis points compared with last year, reflecting year-over-year improvement in both gross margin and SG&A rates.
  • GAAP EPS from continuing operations and Adjusted EPS of $1.82 were up over 20 percent from last year and established new all-time highs for the Company.
  • Target now expects full-year 2019 GAAP EPS from continuing operations and Adjusted EPS of $5.90 to $6.20, compared with the prior range of $5.75 to $6.05.
  • For additional media materials, please visit: https://corporate.target.com/article/2019/08/q2-2019-earnings

Sube un 17% pre-market

Saludos.

4 Likes

Hoy he conseguido con Target mi primera bagger, comprada en marzo de 2017 a 57$. Y la verdad que me ha hecho bastante ilusión y por eso os lo cuento :). Mi objetivo son los dividendos pero estas revalorizaciones sientan realmente bien y te animan a seguir con el plan marcado. Apple comprada este año no anda demasiado lejos para unirse al grupo. Un saludo

7 Likes

Lo mismo en mi caso. La llevo a 57,12$
Sienta muy bien, no vamos a engañarnos, aunque en mi caso es una posición muy pequeña y me fastidia saber que se va a quedar así mucho tiempo. La siguiente bagger a ver si es ABBV, MO o alguna de las que voy cargado.

2 Likes

Pues otro más en el club. La compré en diciembre del 2017 a 61’2$ y también es mi primera bagger.

La verdad es que no me puedo atribuir el mérito. Le debo esta compra a Chowder. En aquel momento recomendó comprar TGT como compra especulativa porque el gráfico delataba mucho interés de institucionales y probé. Lástima que me plantee varias veces ampliar y siempre encontraba otras compras mejores pensando en el RPD.
Yo compré 1/4 de posición y se ha convertido en 1/2 de posición. Aunque viendo lo que importa, “dollars and cents” en palabras de Butler me deja bien poquito.

4 Likes

No hablo mucho por el foro, pero lo leo bastante, decir que siguiendo consejos de aquí, en su día 11/07/2017 entré a 50.44 USD, la pena que no entré con mucho, pero mejor, prefiero diversificar, en otras entré pronto con demasiado y he aprendido la lección, poco a poco y mucha diversificación y estudiar mucho cuando vender. La llevo en + 158.63%. ¿debería vender? Pff de momento no. slds

3 Likes

Fourth Quarter and Full-Year 2019 Earnings (03/03/2020)

• Fourth quarter comparable sales grew 1.5 percent, reflecting comparable digital sales growth of 20 percent.
  • Fourth quarter GAAP EPS from continuing operations of $1.63 was 6.9 percent higher than last year. Adjusted EPS of $1.69 was 10.6 percent higher than last year.
  • Full-year comparable sales grew 3.4 percent, reflecting comparable digital sales growth of 29 percent.
  • Full-year operating income dollars grew 13.3 percent compared with last year. The Company’s full-year operating income margin rate of 6.0 percent was 50 bps higher than last year.
  • Full-year GAAP EPS from continuing operations grew 15.4 percent compared with last year, while full-year Adjusted EPS grew 18.4 percent. Both GAAP EPS from continuing operations and Adjusted EPS established new all-time highs.
1 Like

First Quarter Earnings (20/05/2020)

• First quarter comparable sales grew 10.8 percent, driven by a 12.5 percent increase in average basket, as guests made fewer, bigger shopping trips.
  • Store comparable sales increased 0.9 percent. Digital comparable sales grew 141 percent, accounting for 9.9 percentage points of Target’s comparable sales growth.
  • The Company saw healthy market-share gains across all five of its core merchandise categories.
  • First quarter GAAP EPS from continuing operations were $0.56, and Adjusted EPS1 were $0.59. This performance reflected hundreds of millions of dollars of incremental team member pay and benefits and investments to protect the health and safety of guests and team members.
1 Like

Target Corporation anuncia 3.0 por ciento de aumento de dividendos
EX-DIVID : 18AGO20
Pago 10SEP20: 0,68 $

7 Likes

TARGET se dispara. Lleva una buena década y la pandemia ayuda… de momento. Máximos históricos.

1 Like

image

Virgensita de Guadalupe :see_no_evil:

Como lo veis comprar la caída con visión a largo plazo? Nos atrevemos? :grimacing::grimacing:

Target Down Over 25%, on Pace for Largest Percent Decrease Since October 1987

1 Like

A mi me ha entrado a 162,50$ una orden que tenía limitada a 200$ :nerd_face:

3 Likes

Madre mía con Target

1 Like