Boeing (BA)

Que tiempos cuando no bajaba de 400$ y todo el mundo queria comprarla. Parece que fue en otra vida.

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Bueno, realmente lo de esta no creo que le haya pillado de susto a nadie. De hecho mucho ha tardado.

Un saludo.

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Creo la situacion viene más por el accidente y la necesaria macrofinanciación que el virus en sí.

Mucho ha tardado

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Yo diría que las últimas caídas han venido por el virus, la paralización del tráfico aéreo y problemas de la aerolíneas. En Boeing quizá algo magnificadas por el problema previo del 737MAX

Soy yo, o por algún lado había leído que iban a recortar el dividendo?

Boeing suspends dividend, buybacks, CEO/chairman pay

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Boeing had paid a dividend every year since 1942

Se ve que pudo con la segunda guerra mundial pero no con lo de ahora

https://twitter.com/dividendcut/status/1241492256470769665

En la SGM se inflaron a producir y vender aviones, ahora los tienen en tierra. A mí lo que me asombra es el corto espacio de tiempo en el que ha pasado de ser la niña bonita, ojalá baje un poco más y la meto en cartera, a tener bastantes papeletas para acabar como GM.

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Pues yo creo que con todas las cagadas que llevaban con lo del 737 debería haber caído antes y, no me extrañaría que, de alguna manera, el gobierno USA la haya estado sosteniendo todo este tiempo para evitar perdida de mercado con Airbus, pero con lo que ha pasado pues ya no la ha podido aguantar más y ha hecho lo que tenía que haber ido haciendo poco a poco desde hace unos meses pero de golpe, sumándole el parón de vuelos y producción.
60mil millones de dólares… Sale de mi lista de seguimiento: R.I.P. Boeing

Comprar a día de hoy BA por dividendos es un error. Otra cosa es comprar para vender más alto en unos años.

Boeing estaba moderadamente herida por el accidente y el coronavirus la ha metido en la UCI. Pero el gobierno de los Estados Unidos no la va a dejar caer, es imposible. El duopolio mundial de Airbus y Boeing se recuperará y creo que solo se verá amenazado cuando China haga buenos aviones y más baratos como saben hacer. En ese caso contemplo antes la quiebra de la europea que la americana.

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El gobierno USA muy probablemente no la deje caer. Pero recordemos que tampoco dejo caer a General Motors y los accionistas lo perdieron todo.

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https://www.elconfidencial.com/empresas/2020-06-29/boeing-recibe-luz-verde-para-llevar-a-cabo-vuelos-de-prueba-del-polemico-737-max_2659355/

Debate sobre Boeing en el hilo de @fvo1982

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Me parece bien la noticia, si la lees dice sus acciones están cayendo un 1,3% en el ‘after hours’ de Wall Street" considerando que compre a 144 y vendi bastante a 238…que este cayendo un 1.3% es algo irrelevante para mi. Pero vamos, insisto, que quien la quiera ver como compañia solo de construccion de aviones, ok, mejor meterse en su web y ver a que más se dedica. Es como si Tesla cae ahora a 500 desde 850 y la tenemos comprada a 300…

D.E.P todas las víctimas.

Esta no es el kiosko de paco, pero le va a costar uno y parte del otro remontar el vuelo. Eso contando con que no le salgan nuevos tropiezos. A día de hoy si no fuera por los pedidos de carga y militares, que al final digan lo que digan en gran parte son una ayuda encubierta del gobierno US, igual estaba ya con las dos rodillas hincadas en el suelo.

Boeing Falls Further Behind Airbus in Plane Deliveries; U.S. maker delivered
almost 90% fewer passenger jets to airline customers last year from a peak in
2018

Boeing Co. has fallen further behind in its five-decade rivalry with Airbus SE in the global plane-making business.

Airbus easily retained its No. 1 spot in 2020 as Boeing on Tuesday reported a big decline in orders and deliveries. It handed overjust 84 passenger jets to airline customers, down almost 90% from a peak in 2018. Buyers pay most of the purchase price on delivery, so Boeing has been short of cash, .

Both plane makers have been in air travel. With vaccines raising hopes for a recovery, Airbus said it is preparing to increase production after slowing output last year.

Boeing, in contrast, has become more reliant on sales of cargo and military jets to ease the strain on its finances caused by and of the 787 Dreamliner.

The plane maker handed over 157 jets last year, including cargo and military planes, trailing the 566 deliveries at Airbus.

The European aerospace giant delivered its first jetliner in 1974 and ended last year with orders for 7,184 planes compared with 4,223 at Boeing.

Most of the gap is in popular single-aisle planes, with the long-range version of MAX that can’t carry as many passengers on longer routes, such as across the Atlantic.

While MAX deliveries have resumed, Boeing’s latest headache that have left dozens of the wide-body planes piling up at its factories.

After widening inspections for potential defects, Boeing said it’s now addressing two quality lapses in a new area of the planes, this time near the cargo door.

The company said it was taking the time for inspections to ensure its Dreamliners meet the highest standards of quality.

Both problems relate to gaps where sections of the fuselage are joined together, according to a person familiar with the matter.

They have only been found on a handful of undelivered planes, and it isn’t yet clear whether any fixes might cause further delivery delays, this person said. Neither problem has been determined to pose a safety concern.

Boeing could face compensation claims from 787 customers for delivery delays and may have to book a charge of as much as $3 billion against the long-term profits of the program, said analysts at Sanford C. Bernstein & Co. All production is being moved to a plant in South Carolina in March.
Boeing didn’t comment on potential charges ahead of quarterly results due on Jan. 27.

The plane maker has also been hamstrung by more than 600 canceled MAX orders last year, as well as almost 800 more classified as doubtful because of airline finances. Regulators in the U.S. last November, paving the way for 27 deliveries in December to carriers including American Airlines Group Inc. and lessors such as Avolon.

Aircraft leasing companies continue to cancel MAX deals——with 105 dropped last month——taking advantage of contractual rights to dump or defer orders because of excess aircraft capacity caused by the travel slump. Almost a third of the global fleet remains parked, awaiting a recovery in demand, according to analysts at Jefferies.

Some airlines have started buying the MAX again, with low-cost giant Ryanair Holdings PLC taking advantage of discounts and compensation offered by Boeing to.

The new 777X jetliner, which is being built in Boeing’s original Seattle-area manufacturing base, has faced delays because of engineering issues and a prolonged approval process by regulators.

Airbus has , Chief Executive Guillaume Faury told reporters last week. It still plans to boost production of its A320 family of jets in the second half of the year.

Un saludo.

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