As the Wall Street Journal recently noted, many investment funds that have been dramatically underperforming the market for years are now repurposing themselves as social-responsibility funds to maintain the investor base. It is a cynical ploy that I personally detest because it takes advantage of an investor’s generous but maybe somewhat naïve spirit and then uses that against them as a way to keep a client and generate fees without delivering results or morality.
The consequence of the strong market is that many fashionable funds without economic support are currently valued highly while many so-called sin stocks (tobacco, alcohol, oil, national defense) are out-of-vogue partially as a result of salesmanship and partially as a result of the fact that many feel-good types of investments are rising in value without any corresponding earnings growth.
A la larga tendrá mucha mas trascendencia la segunda parte. Cuando se piñen, en medio del rechinar de dientes y el dolor por lo perdido la única idea que podrán alcanzar a hilar será la de salir por patas y pasaran a engrosar las filas del ejercito de los gatos escaldados.
Pero no hay que desesperar, todo pasa, el tiempo todo lo cura … o eso dicen.
A mi ya me gustaria tenerla a esa precio, pero al que esta, si tiene alguna bajada, para mi es compra, y se que no esta barata.
A veces no hay otra forma de construir una posicion en una accion que esta, comprar al precio que este, y si un dia cae un 10%, entrar con mas cantidad.
Dejo una pregunta, como construir ahora posicion en J&J? Una accion que practicamente va siempre hacia arriba?
Ahora esta a 164 y parece que ha ido goteando desde maximos en 179, lo que se traduce en una caida de algo menos de un 10%.